January 15, 2014

HRANA OMULETILOR! 1!

    Io-s doctor de oameni mari si mamica de oameni inca mici. Cine crede ca-i simplu pentru un doctor sa-si creasca copiii se-nseala amarnic: totul pare mai complicat iar discernamantul e serios afectat cand sentimentele primeaza, iar legatura dintre tine si bucatica de om e una cu sufletul si evident fara cap. M-a intrebat un pacient intr-o garda daca doctorii merg si ei la doctor (mare curiozitate) ce sa vezi omul uimit:DA! si completez eu: exceptand situatia cand nu-i prea serioasa treaba si in limita posibilitatilor si a lungimii stetoscopului te poti ausculta de unul singur, restul examenului e destul de dificil de autoexecutat asa ca evident: SA VINA UN DOCTOR!
    Copiii mi-i duc la pediatru si cand e nevoie si cand nu...sa stiu ce-i cu ei , din respect pentru o specialitate ce nu-mi apartine si cu bunul simt datorat celui ce cu prichindeii se ocupa. Voi povesti intr-o zi si despre omul minunat care m-a ajutat in nenumarate randuri si care a inteles si grija dar si disperarea de-a suna la ora 22 sau duminica atunci cand in patut "latra"un baietel.
     Citesc constant mai multa pediatrie decat d-ale mele dar am tinut cont de informatia primita verbal si-am condimentat-o cu instinctul matern si informatia returnata de la puiuti (pe ultimele doua le avem toate). Nimic nu-i mai important decat pura observatie a copilasului tau, indiferent cine esti, ce meserie ai, cat si cum gandesti.
      A hrani un bebelus e-o placere inainte de toate, un fel de razboi placut pe care intai de toate trebuie sa fii sigura ca-l vei castiga, motiv pentru care trebuie un plan de bataie, informatii corecte, nu complicate, lucrurile nelamurite sa fie lamurite si-apoi strategii de biruire a "inamicului" si uneori compromisuri. Diferenta dintre cei doi copii ai mei a fost una de atitudine. CURAJUL! Nu-i acelasi lucru sa fii mama de primul copil cu mama de-al doilea, al treilea, al patrulea..si mai completati voi. Clar ai curaj daca deja esti la urmatoarea intamplare si intamplator nu-i nimeni pe langa tine sa te inlocuiasca 30 secunde, decat, in cel mai fericit caz, dupa ora 19 sau in weekend.
     In speranta ca cineva va gasi ceva util p-aici, iata cum imi duc eu bataliile.
     La Vlad pentru ca a fost alimentat mixt (san+ lapte praf/formula) de la 5 zile, am inceput diversificarea pe la 4 luni si jumatate: la Sara care-a primit alimentatie naturala...la 5 luni. Stiu ca regulile "celor de sus" spun ca la copii alimentati exclusiv la san, ar trebui la 6 luni, dar tinand cont ca alimentele nu se introduc toate o data ci pe rand, cate putin si cu rabdare, apoi resursele primite de pui de la mama incep sa se epuizeze spre varsta de 6 luni, am decis incurajata de omul de care-am amintit sa-ncep mai devreme.
     Ordinea in care le-am introdus a fost aceeasi la amandoi si pana acum suntem bine, in grafic, ce ne place primim, ce nu...nu si nu fortez. Ce-i drept la Vlad ma-ncerca uneori disperarea, panica...la Sara e cam asa: Ce daca azi n-a vrut? Maine o sa ia mai mult. Si-a luat. Nu ma cramponez de ore, cantitati. Ca principiu fructele la 10..dar uneori e si 11 chiar 12 in functie de ea, piureul/ supita de legume ora 14-15. Cand esti mama trebuie obligatoriu sa-nveti sa jonglezi! Bebelusul e OM si are si el drepturi, comunica la fel ca noi chiar daca n-are inca toate vorbele cu el.
     Pentru ca domnita in ciuda lapticului de la san si-a unei completari la masa de la ora 19-20, de 60-90ml formula, NAN1 (i-am dat eu), avea scaun si la 3 zile, a primit initial suc de fructe sa-i ajut tranzitul. Am inceput cu vreo 5 lingurite de suc de mere pe jumatate varsate, am mai crescut cantitatea vreo 2 zile, dupa care i-am dat deja pulpa marului. Dupa alte 2 zile am adaugat si vreo 2 lingurite suc de morcovi. N-a parut teribil de incantata....mai degraba speriata de noua situatie. Am asteptat. Recunosc ca ziua se declara reusita daca inghitea 5 lingurite. Scaunul a revenit zilnic, ba chiar de 2 ori...deci prima victorie!
  Apoi la sfatul omului minunat i-am dat dupa aceasta prima saptamana de tatonare, cereale. Am profitat de completarea de la ora 19-20 care s-a transformat intr-o masa completa 210 ml formula in care am pus treptat 1/2 masura cereale, apoi 1 masura, 1 si 1/2 si la 2 masuri ne-am oprit. De retinut, OBLIGATORIU , fara gluten pana la 6 luni. Noi am folosit orez de la Nestle si Milupa. Mai sunt si altele dar cum la mine cumparaturile le face domnul, totul e pe lista si concis, ca-l zapacesc prea tare cu cautarile. Cand pot imi completez eu lista, apoi nu trebuie sa deschideti prea multe cutii concomitent caci dupa 3 saptamani se arunca si-i pacat sa facem risipa!
   Mentionez ca alimentele de care am vorbit sunt cel mai bine tolerate de burticile mici d-aia le-am si introdus primele. Nu m-am temut de completarea de seara, ea primeste in continuare lapticul natural chiar si dupa cei 210 ml artificiali de seara, apoi se trezeste si ma cauta la fel de des..eu as fi vrut sincer un pic mai rar dar daca ne e bine asa apoi asa sa fie ca mai tarziu voi duce dorul.
   Mai am o caruta de scris...dar zana mica a facut ochi iar supita e-n curs de desfasurare! Revin cu informatii pentru cine mai are nevoie si nu s-a plictisit. CU DRAG...

No comments:

Post a Comment