August 13, 2013

Dulce-Acrisor!

  Si pentru ca tot am pomenit d-un tortulet si de-o bucurie..mare pacat ar fi sa-l tinem numai pentru noi. S-o gasi prin eter vreo mamica grabita si dornica sa-si duca un pic puiul de nasuc si sa-l determine sa mai manance niste fructe. Caci tortul din istorioara noastra-i facut sa bucure copiii si nu numai, e cu multa zmeura..ca doar se gaseste cu prisosinta...dar poate fi inlocuita cu succes cu visine, cirese, capsuni in functie de preferinte. Noi le-am ratat...caci pe vremea lor...mamica executanta avea o burtica atat de mare incat cu greu se mai putea apropia de blatul din bucatarie.
   Dar cum timpul se ocupa de toate, iar baietelul curios trebuie sa stie ca mama-i cea de dinainte, ne-am apucat de treaba in timp ce micuta Sara isi facea somnul de frumusete. Rezultatul a fost unul acceptabil pentru ochi si iremediabil apreciat de papilele gustative ale baietilor din casa. Ar fi sunat monoton sa-i spunem tort cu zmeura asa ca l-am numit Tort Dulce-Acrisor.
  Pentru executare pregatiti un blat fals din 200g biscuiti cu unt pe care-i sfaramati si amestecati cu 100g unt topit. Presati compozitia rezultata intr-o forma de tort cu inel  si imbogatiti-l cu un strop de sirop dintr-o dulceata.

Noi am avut de visine, productie proprie..si-am profitat. Peste blat presarati 200g zmeura proaspata si dati la rece.
  Crema alba si pufoasa o obtineti amestecand 2 cutii mascarpone cu 250ml frisca batuta, 50 g ciocolata alba rasa, 50 g zahar sau un pic mai mult in functie de gust si 1 plic gelatina dizolvat in 30-50ml apa. Toata bogatia asta se aseaza cu grija peste zmeura proaspata si se tine la frigider cateva ore (la noi s-a odihnit de seara pana dimineata).
 
Am ornat tortul cu zmeura din belsug, stropita ulterior cu 100g ciocolata alba topita la bain-marin, si am mai dat la frigider cat sa se intareasca glazura (maxim 30min).
  Rezultatul arata cam asa
si vi-l daruim cu drag.

No comments:

Post a Comment