February 6, 2012

''Mami, paci ceba buuun?''

    Zilele astea m-au ametit codurile...cand galben...cand portocaliu...si-apoi nu stiu daca de la cod sau nu, dar m-am ales cu un junghi interscapulovertebral sosit fara avetizare. M-am tratat cum ma pricep mai bine...cu indiferenta si n-am tinut cont nici de dorinta matinala a lui Vlad de-a mai iesi din casa 'la plimavabala'', in traducere libera...primavara.
   Mi-am vazut de treburile spitalicesti acompaniata de-o cefalee sacaitoare si de junghiul meu personal, dupa care am luat saniuta din dotare si-am mers sa-mi iau puiul mic si aproape bland de la cresa...Ce junghi, ce durere de cap?! Am ajuns la destinatie incalzita ca dup-o zi de vara dupa ce luasem in prealabil vreo 3 rasturnari de situatie si ma bucurasem de niste hohote de ras in mijlocul strazii acoperite de damburi de gheata si zapada.''Mami, dudu pace taniuta''...adica mami lui dudu ii place pe saniuta (dudu fiind ursuletul nelipsit al lui Vlad) a fost aprecierea pasagerului meu istovit de atata ras.
   Acasa, gandurile mele de repaus nu se potrivesc cu ale micutului inepuizabil...m-am vazut nevoita sa raspund unei cerinte atat de cald exprimata: ''Mami, paci ceba buuun?'' Ce junghi, ce durere de cap?! Si ce repaus in definitiv, nu?!
    Bineinteles ca fac..sau macar incerc ca doar eu zisei ca iubesc cratita..asa ca... ce junghi?! ce durere de cap?! Si cum nu ma puteam concentra nici sa caut si nici sa citesc mi-am zis c-ar fi bine sa folosesc ce am prin dotare...si-apoi sa le combin dupa bunul plac...ce-a iesit a atras un natural sunet de uimire din partea puiului cu revendicarea...de fapt el ma rasplateste la fel indiferent de rezultat..dar mai important e ca a gadilat papilele gustative ale domnului meu..Si pentru ca m-am gandit ca s-ar putea sa mai bucure pe cineva o sa va zic si voua isprava mea: am amestecat cu incredere 300g branza de vaci cu 2 linguri smantana ,150 g unt topit si-o lingurita mica de sare. Am incorporat apoi atata faina cat sa obtin un aluat care se dezlipeste usor de pe degete si ramane destul de elastic. 

    L-am lasat sa se odihneasca, timp in care am fiert  un piept de pui si vreo 400g brocoli. Le-am tocat maruntel si amestecat cu 2 oua si sare (dupa gustul meu sau al vostru). 
     Ce urma sa iasa..in mintea mea..se numea Placinta Sanatoasa... pentru mici si mari.
    Asa ca am intins cu drag jumatate din cel mai usor si elastic aluat pe care l-am confectionat vreodata, intr-o tava de 25/35 unsa cu ulei si tapetata din plin cu faina. Am intins cu blandete compozitia si am asezat cu bucurie cealalta jumatate de aluat. Si ca sa fie treaba bine facuta am batut si-un ou deasupra...Ce junghi?! Ce durere de cap?!  Cand am bagat tava in cuptorul preincalzit bine...s-au dus toate.
     Dupa vreo 45 de minute mi-am scos minunea rumena de atata caldura...
   Daca nu aveti de facut un puzzle sau de asamblat cateva piese de lego si-i acordati atentie numai ''dumneaei''..o dati repede gata..e ideala pentru cina sau o vizita intempestiva. Bucurati-va de ea ca la noi a fost epuizata de atata bucurie...
     Seara linistita!

No comments:

Post a Comment